Demontering av köksskåp, episod II

Igår gick TU loss på köket igen och tog bort högskåpen i hörnet för att vi ska få en uppfattning om hur mycket plats vår för tillfället gällande köksritning ger. Bygger vi in kyl/frys/ugn/micro i väggen mot hallen kommer vi vinna mer än en halvmeter plats i rummet. Utrymme som kommer till mycket större användning i köket än i hallen även om det lilla prånget är en trevlig öppning mot vardagsrummet. Tar man i beaktning vad vi betalat per kvadratmeter för lägenheten får vi helt klart mer valuta för pengarna av köksutrymme kontra mellanpassage i hallen så nu är det bestämt!

Vi har försökt att bygga upp det blivande köket med hjälp av den gamla köksön för att testa avstånd och möjliga lösningar av bordsplacering. Söndagen den 26 april, dvs om drygt en vecka, kommer köparna av köket och tar med sig rubbet.

Vi har nog blivit allvarligt skadade för vi tyckte båda att det blev fint när skåpen togs bort. Rymligt och ljust... Våra preferenser har fått sig en rejäl törn av att bo i röran så här länge!


Jag har också kommit överens med min käre sambo att vi från och med nu INTE ritar fler lösningar utan jobbar utifrån den vi enades om igår på Kvik. Nu måste vi börja bestämma material istället och det är en hel process bara det.

TU har gjort research på fläktar idag och jag har fått två länkar från prisjakt med modeller jag ska spana in. TU:s viktigaste kriterium för att en fläkt ska få hamna på "innelistan" är att den är så tystgående som möjligt. Ett bra kriterium så klart och det är bra att han bevakar detta för jag är mer inne på designen. Ska publicera våra favoriter här på bloggen efter helgens göteborgsbesök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0